logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۱۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان:

ضرورت تدوین اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی

ضرورت-تدوین-اصلاح-الگوی-مصرف-در-حوزه-انرژی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: تدوین راهکارهای اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی ضروری است.

به گزارش موج رسا; جلسه هم انديشي بین مديران صدا و سيماي مركز زنجان و  شركت توزيع نيروي برق استان، در محل صدا و سيما برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی در کشور امروز یکی از مهمترین ضروریات است، اظهار داشت:  استفاده از منابع انرژی در کشور رویه نامناسبی داشته که ادامه این روند هزینه های هنگفتی را در راه توسعه کشور ایجاد کرده و ضرورت تدوین راهکارهای اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی در 2 بخش عرضه و تقاضای انرژی را دوچندان می کند.

وی افزود: چرا که بهینه سازی انرژی یک صنعت پر سود و کم هزینه برای اقتصاد ملی است و ترویج آن اشتغال زایی گسترده ای را به دنبال دارد.

 صفری در ادامه به نقش انکارناپذیر رسانه ملی و استانی در فرهنگ سازی مستمر و مثمر ثمر برای اصلاح الگوی مصرف در جامعه اشاره کرده و افزود : صدا و سیما به عنوان فراگیرترین رسانه به خصوص در سطح استان، می تواند تأثیر فراوانی در اصلاح الگوی مصرف منابع انرژی به خصوص برق داشته باشد و تحقق این مستلزم مشارکت شرکت برق با رسانه استانی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به وجود ظرفیت های مختلف در صداوسیما، گفت: رسانه استانی با توجه به ظرفیتهای مختلف در امر برنامه سازی در حوزه های انیمیشن، تله فیلم، برنامه های کوتاه، برنامه های روتین پربیننده و .... دارای بستر خوب و مناسبی برای فرهنگ سازی در امر اصلاح الگوی مصرف است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه استانی اشراق آمادگی دارد با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق در این مسیر مهم قدم های مثبتی برداشته و برنامه های مختلف در زمینه های ذکر شده تولید و پخش کند.

علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان هم در این نشست، با قدردانی از حمایت ها و همکاری های خوب صدا و سیمای استان با مجموعه تحت مدیریت خود، گفت: مدیریت مصرف حامل های انرژی به خصوص برق یکی از مهمترین دغدغه های کنونی بوده و لزوم فرهنگ سازی و برنامه ریزی دقیق را برای تحقق این امر ضروری دانست.

وی با اشاره به جایگاه و اثرگذاری صداوسیما در جامعه، مشارکت بیش از پیش رسانه ملی و استانی را خواستار شده و عنوان کرد: عملکرد صدا و سیما تا کنون در امر فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف قابل تقدیر است ولی شرایط امروز تلاش بیشتر و مشارکت سایر دستگاههای فرهنگی را طلب می کند.

مدیرعامل شرکت برق از اختصاص بسته های تشویقی برای مشترکان صنعتی، کشاورزی، عمومی و ... خبر داد و گفت: در سال گذشته در استان زنجان مبلغی بالغ بر 8 میلیارد ریال به عنوان بسته های تشویقی به مشترکان کم مصرف اختصاص داده شده است .

علیزاده از طرحهای مختلف وزارت نیرو برای ترویج استفاده عمومی از منابع انرژی تجدیدپذیر از قبیل نصب پنلهای خورشیدی خبر داده و خواستار مشارکت صداوسیما در این زمینه نیز شد.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر